Analityka

Po co Twojej firmie analityka?

Zauważyliśmy, że w wielu firmach B2B analityka jest wdrożona byle jak lub wcale jej nie ma. Jeśli chodzi o śledzenie leadów, konwersji, skąd ktoś wszedł na naszą stronę, dokąd dotarł, co zrobił etc. Czasami brakuje nawet tak podstawowych kwestii jak Google Analytics.

 

Zrozum działania klienta na Twojej stronie

Tymczasem rozumienie tego, co dzieje się z klientem na naszej stronie, jest niezbędne. Przydaje się do oceny sensowności działań marketingowych i sprzedażowych, badaniu co działa lepiej a co gorzej. Gdy dany kanał działa lepiej, można go dopalić budżetem, te słabsze można całkiem porzucić. Można próbować docierać do klientów w nowy sposób.

Bez wdrożonej analityki biznesy kręcą się w kółko i próbują działać po omacku.

  • Zrozum zachowania Twojego klienta na stronie internetowej - zobacz skąd trafił na stronę, ile na niej spędził i czy dokonał zakupu.
  • Bez mierzenia zachowań klientów nie jesteś w stanie ocenić skuteczności i zwrotu z inwestycji ŻADNEJ kampanii sprzedażowo-marketingowej.

Co konkretnie MUSISZ mierzyć na stronie

To co zmierzone, może zostać ulepszone. Zacznij od mierzenia ilości odwiedzających stronę internetową. Później potrzebujesz mierzyć konwersję i precyzyjnie określać źródła wejść. Wtedy możesz zacząć mierzyć i optymalizować ścieżkę zakupową klienta. Rozumiejąc, skąd wszedł do Ciebie dany klient i na czym utknął możesz poprawiać poszczególne elementy w procesie. Inaczej będziesz dalej błądzić we mgle.